Surfinia Trailing Petunia Collection Surfinia Trailing Petunia Collection Surfinia Trailing Petunia Collection Surfinia Trailing Petunia Collection Surfinia Trailing Petunia Collection Surfinia Trailing Petunia Collection
Surfinia Trailing Petunia Collection
Surfinia Trailing Petunia Collection
Surfinia Trailing Petunia Collection
Surfinia Trailing Petunia Collection
Surfinia Trailing Petunia Collection
Surfinia Trailing Petunia Collection
Surfinia Trailing Petunia Collection

Surfinia Trailing Petunia Collection

The best of the best for baskets
Surfinia Trailing Petunia Collection - Rating
  24 Customer Reviews     Read Reviews
Scented / Fragrant
Perfect In Pots
Plant In Shade
Plant In Sunshine
  • Surfinia Petunia produces an unending display of incredible colour from April until October!
  • Bred and developed to produce the biggest, best and longest displays.
  • These trumpet shaped flowers even have a gorgeous sweet fragrance.
  • Vigorous and low maintenance, disease resistant and also very weather resistant.
  • Varieties Included: Surfinia Hot Pink, Surfinia Blue, Surfinia Blood Red, Surfinia Blue Vein
12 Jumbo Plugs - Item: 400078
RRP £12.99
Deal Price £6.49
Save: £6.50 - 50%
Currently Unavailable

Product Description

'Surfinia' Petunia has been the Number 1 Summer flowering trailing Petunia for over a decade now, such is its ability to produce an unending display of incredible colour from May until October, flowering all along its trailing stems! It has been bred and developed to produce the biggest, best and longest display of any variety and its trumpet shaped flowers even have a gorgeous sweet fragrance. It's no surprise our Customers vote it in their Top 3 every year too with their orders.

On top of its flowering ability, it is also vigorous and low maintenance, disease resistant and also very weather resistant. It is because of all of these positive attributes you see it planted in so many professional displays! Plant 'Surfinia' Petunia in any hanging basket or container with enough height for it to trail (its trails can reach over 90cm (3ft) long!) or even in beds and borders where it will provide a colourful summer ground cover, smothering any weeds that try to grow.

If you would like a truly impressive display this year with a torrent of flowers cascading from your hanging baskets, pick 'Surfinia' Trailing Petunia! Colours included are 3 each of: Surfinia 'Hot Pink' Surfinia 'Blue' Surfinia 'Red' Surfinia 'Blue Vein'

What Is Supplied

Item 400078 supplied as:

Supplied as 12 Jumbo Plug Plants (2.5-3.5cm Diameter) 3 each of the 4 varieties shown. Flowers from May until first frosts in the autumn. Not frost hardy so keep protected until the last frost. Pot on for 3-4weeks before planting.

Plant Information

Planting / Flowering Calendar
Best Time To Plant
When Your Plant Will Flower
Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec
Fully Grown Plant dimensions (approx)
Plant Dimensions
30cm
60cm

Product Reviews

Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Well packeged
Product:
Posted out the flowers on Thursday did not get until Monday dried up seem to be picking up now
Review Submitted: 01/07/2017 - 14:11:26
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
telephone call was good and help to fix the problem
Product:
plants where in a bad state I am sorry to say very disappointed
Review Submitted: 17/06/2017 - 09:13:54
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very quick delivery
Product:
Good size but a little dry on arrival
Review Submitted: 04/06/2017 - 17:54:40
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
excellent service
Product:
These plants were excellent even already had small flowers on them
Review Submitted: 02/06/2017 - 12:10:36
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Prompt delivery
Product:
Good quality hopefully they will look wonderful in the hanging baskets
Review Submitted: 28/05/2017 - 12:46:57
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Always had good service and very quick delivery.
Plants I have orderd has been very healthy and have grown to healthy mature plants.
Product:
Quick delivery and are all growing very well in the baskets.
Review Submitted: 22/05/2017 - 07:26:26
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very poor service waiting 4 months for delivery of Italian cypress trees bout on Amazon and delivered next day from YouGarden. Why lie?????
Product:
Very weak and stringy looking will not use this company again
Review Submitted: 20/05/2017 - 12:03:09
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
very helpful telephone ordering service and delivery was much quicker than expected which was a nice surprise.
Product:
Whilst the plugs are very small, they are healthy
Review Submitted: 16/05/2017 - 13:19:39
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
very good service plants dispatched quick arrived on 07/05
Product:
plants arrived in a very sorry state completely dry in the package they will need a lot of T L C before I can put them out
Review Submitted: 14/05/2017 - 10:36:22
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Great company to deal with,plants are always delivered on time
Product:
Well packaged and in good condition
Review Submitted: 08/05/2017 - 09:45:32
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Had delivery problems it took eight days from dispatch to arrive
Product:
These did not arrive seem to have got lost from the parcel during transit.
Review Submitted: 05/05/2017 - 11:57:15
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
From the original order one pack of plants was open and the plants were everywhere and damaged. I called immediately and a replacement was sent very quickly. Very impressed with the telephone operators and the service
Review Submitted: 28/04/2017 - 10:14:10
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
good plants but need growing on
Product:
good plants
Review Submitted: 21/04/2017 - 09:27:10
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good service
Product:
Arrived looking good
Review Submitted: 20/04/2017 - 19:00:23
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
cant fault your service
Product:
plants were in excellent condition
Review Submitted: 17/04/2017 - 22:02:48
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Products were delivered fresh and well package.
Product:
Plants were a god size and fresh.
Review Submitted: 17/04/2017 - 06:30:23
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
very good presentation
Product:
Lovely looking plants
Review Submitted: 13/04/2017 - 07:42:12
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Have used You Garden many times and have always been very pleased with products and service!
Review Submitted: 03/04/2017 - 08:15:44
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Delivery on time. Good service.
Product:
Plants arrived in good condition
Review Submitted: 30/03/2017 - 06:28:54
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Hassle free service.
Product:
Arrived in good,healthy condition,I have potted them up and they are doing fine.
Review Submitted: 30/03/2017 - 12:17:42
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
very well packed and plants are a good quality
Product:
as above
Review Submitted: 30/03/2017 - 12:07:29
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Bad packing
Product:
Mostly good
Review Submitted: 27/03/2017 - 03:20:42
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
not yet able to plant out
Product:
not yet able to plant out
Review Submitted: 27/03/2017 - 07:46:06
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
plant in very poor condition replacements still not arrived
Product:
packing to small
GardenBargains Comments
Further to my emails, rest assured that your replacement Primula are on their way. A free Day Lily collection shall follow, as compensation for the inconvenience.

Amelia
YouGarden
Review Submitted: 01/07/2016 - 02:16:26
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Plug plants where laying in the bottom of the box as the plastic box was open and all plants had dropped out
Product:
They where poor as they had dried and obviously knocked about at the bottom of the box I have put them in water and hopefully they will now respond but they do look weak at the moment
Review Submitted: 24/06/2016 - 11:32:29
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very good
Product:
Plants were weak and nearly past its sell by date
Review Submitted: 15/06/2016 - 06:33:56
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
I have used you garden before and have been very impressed but this time you have left me unhappy. I have sent an email explaining why and has yet I have not received any response.
GardenBargains Comments
Thanks again for your order. I am sorry to hear that you are unhappy, however we haven't received an email from you? We'll get the missing gates out in the post to you.

Will
Head of Customer Service
Review Submitted: 15/06/2016 - 16:43:34
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
So far so good, waiting to see the results.
Review Submitted: 15/06/2016 - 07:21:27
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
See comments below.
Product:
Plants were in very poor health, sizes varied wildly and most were straggly with yellow leaves. I tried to rescue them but only a few survived.
Review Submitted: 15/06/2016 - 07:07:00
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Always good quality plants i
Product:
Well pleased with the plants received
Review Submitted: 15/06/2016 - 06:11:10
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
no
Product:
no
Review Submitted: 14/06/2016 - 07:37:24
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
RECOMMENDED
Product:
Looking forward to seeing them bloom in my baskets
Review Submitted: 13/06/2016 - 07:57:41
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
good
Product:
good
Review Submitted: 11/06/2016 - 17:04:02
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
no probs
Product:
Well packaged
Review Submitted: 09/06/2016 - 12:51:13
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Allways had a good delivery and service from them
Product:
good plants
Review Submitted: 08/06/2016 - 21:44:15
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
pleased with plants I have bought
Product:
in flower looking healthy
Review Submitted: 06/06/2016 - 09:43:59
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Very good
Product:
Excellent
Review Submitted: 06/06/2016 - 20:59:51
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
fantastic company with fantastic products and all at good prices
Product:
all starting to look good we just need some better weather / sun
Review Submitted: 05/06/2016 - 07:31:00
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Quick delivery. Ordering easy.
Product:
Plants in good condition but a bit on the small size
GardenBargains Comments
We do apologise that your plants were pot bound, though ask that you give them a shot. If you're unhappy with their progress, please don't hesitate to get in touch.

Amelia
YouGarden
Review Submitted: 03/06/2016 - 08:45:51
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Excellent service as always
Product:
Top quality plants
Review Submitted: 02/06/2016 - 11:36:55
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Service generally good.
Less good is the costly telephone line when one has a query.
Product:
nice healthy plants
Review Submitted: 31/05/2016 - 16:58:47
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Easy ordering process a goo delivery time
Review Submitted: 29/05/2016 - 06:03:10
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Plants were not in good condition
GardenBargains Comments
Sorry to hear that. We'd be happy to replace - can you send us some photos?

Will
Head of Customer Service
Review Submitted: 27/05/2016 - 11:56:52
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Plants arrived promptly and in good condition
Product:
Still growing on but will be stunning in a months time.
Review Submitted: 23/05/2016 - 11:33:22
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Nothing to complain about.
Product:
as far as I know, they arrived in perfect condition. If they all 'take' and grow it will be very satisfactory.
Review Submitted: 17/05/2016 - 09:46:49
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
product as described and delivered in time.
Product:
as described and on time
Review Submitted: 16/05/2016 - 11:24:21
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Everything received on time many thanks
Review Submitted: 14/05/2016 - 09:06:16
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
you have an offer in the news paper buy one get one free because your a member you put in the code and it cancelled the offer you end up paying full price for 12 plants you phone you garden they tell you should have phone your order pay post and packed we will send your order start of the year ordered potato & tubs ask for strawberry plants got flowers phone up said we will send next order still waiting sorry you have lost a customer
GardenBargains Comments
I am very sorry to hear that you are disappointed in our service, however I think we've been entirely reasonable.

Firstly, according to our records you haven't ever ordered strawberries and you did indeed order the freesias. Notwithstanding this, you were informed that we'd be happy to add some strawberries to your next order at no extra cost to you, or alternatively we can send them if you pay just the P&P.

Regarding the "full price" you paid for one of the products, we have previously told you that you need to ensure that you enter the correct offer code when you place your order, in order to get the advertised discount. We'd be happy to refund the difference on this occasion. Please ensure that you enter any promotional codes prior to checking out - any changes in price will show in your 'Basket'.

Will
Head of Customer Service
Review Submitted: 13/05/2016 - 19:51:42
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
This was my first experience with You Garden. It compares well with other mail order companies
Product:
Plants in good condition and are growing well.
Review Submitted: 06/05/2016 - 16:11:24
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
They all arrived in excellent condition
Product:
I have planted them in one pot initially and they are doing well
Review Submitted: 04/05/2016 - 21:22:37
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Well packed and heathy plants.looking forward to summer show.
Product:
Arrived well packed and heathy. Looking forward to summer display.
Review Submitted: 03/05/2016 - 09:38:51
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good strong plants. Good quick service
Product:
Strong plants very quick service
Review Submitted: 02/05/2016 - 06:37:28
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Always an excellent service.
Product:
Plant plugs in excellent condition and all of them growing really well.
Review Submitted: 28/04/2016 - 09:23:21
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Prompt Delivery and efficient staff
Product:
First Class plants
Review Submitted: 27/04/2016 - 09:58:06
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
excellent service
Product:
good plants could send to customer a bit bigger
Review Submitted: 26/04/2016 - 20:14:24
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
The plants arrived very shortly after ordering, well wrapped, good labelling
Product:
The plants are still quite small and still in an unheated greenhouse but they look healthy and strong. It is snowing today so will wait until May before planting them out
Review Submitted: 26/04/2016 - 13:52:54
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
good quality plants
Product:
good quality plants
Review Submitted: 22/04/2016 - 08:24:19
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Service was good
Product:
Not sure how they will turn out as what a bit surprised at yellow leaves on a few of them, so will wait and see what develops
GardenBargains Comments
Let us know how they get on - if you're not completely happy we'll replace.

Will
Head of Customer Service
Review Submitted: 22/04/2016 - 09:12:26
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
As usual plants arrived very well packed in good time.
Product:
Very sturdy stock.
Review Submitted: 20/04/2016 - 05:53:09
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good service
Product:
Arrived in good condition and are growing well goodservice
Review Submitted: 20/04/2016 - 09:18:12
Show Less        Show More
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
plants arrived within time frame, polite & friendly service.
Product:
packaging was crushed at side,plants were ok.
Review Submitted: 20/04/2016 - 09:07:45
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Always good service. Always despatched on time, and notification were also good
Product:
Too soon to say really. The tiny plugs arrived in a plastic type of case and were pretty squashed up together. I think the case was too small, not enough individual slots to have them all properly in place and so some were packed ontop of each other. Leaves were breaking off. I then followed the instructions of having the plugs in water before putting them into propagators in a warm but light area. After 3 days I noticed yellowing on the leaves and Its bn about 2 weeks and the plugs are stuggling. Still alive but some dont look too good. I hope they make it. I wont buy these small plugs again and next time will wait for jumbo plugs I can plant directly.
Review Submitted: 18/04/2016 - 06:29:24
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Purchased from You Garden before always found the service to be excellent and when i have had an issue they resolved it immediately.You Garden are very professional in what they do and i would highly recommend them.
Product:
Product arrived in excellent condition and the plug plants looked very healthy.Will they look excellent in full bloom only time will tell.
Review Submitted: 18/04/2016 - 19:16:57
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good service
Product:
Very good, potted them on for now
Review Submitted: 15/04/2016 - 06:53:12
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
A great service with great plants
Review Submitted: 11/04/2016 - 12:56:33
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Good
Product:
Good condition
Review Submitted: 04/04/2016 - 09:07:23
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
good service plants come when they said they would
Product:
healthy plugs well packed and labelled for each colours
Review Submitted: 01/04/2016 - 13:27:50
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Again order arrived on timee
Product:
Plants of the highes standaed and looking very goodin hanging basketsst
Review Submitted: 01/04/2016 - 03:18:27
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
efficient
Product:
plants arrived healthy and in good condition
Review Submitted: 01/04/2016 - 04:16:55
Product Rating:
Product Rating
Service Rating:
Service Rating
Service:
Plants arrived when expected and in good condition.
Product:
Good bushy plants with bushy root system.
Review Submitted: 01/04/2016 - 10:34:39
Show Less       
Also Bought
We Recommend
YG Discount Club 1 Year Membership
YG Discount Club 1 Year Membership - Rating
  From 7 Reviews
Only £10.00
More Info »
Currently Unavailable
Begonia 'Super Cascade' Mix
Begonia 'Super Cascade' Mix - Rating
  From 50 Reviews
Only £14.99
More Info »
Currently Unavailable
Jumbo Flowered American Fuchsia Collection 
Jumbo Flowered American Fuchsia Collection  - Rating
  From 58 Reviews
Only £3.99
More Info »
Currently Unavailable
15 inch Easy Fill Hanging Baskets
15 inch Easy Fill Hanging Baskets - Rating
  From 40 Reviews
Only £9.99
More Info »
Currently Unavailable
Lobelia 'Fountain' Mix
Lobelia 'Fountain' Mix - Rating
  From 19 Reviews
Only £7.99
More Info »
Currently Unavailable
McDermott's Swell Gel & Feed Plus
Only £9.99
More Info »
Currently Unavailable
Double Freesias Mixed x 50 corms
Double Freesias Mixed x 50 corms - Rating
  From 1 Reviews
Only £9.99
More Info »
Currently Unavailable
Stargazer Lilies
Stargazer Lilies - Rating
  From 16 Reviews
Only £14.99
More Info »
Currently Unavailable
Premium Professional Compost 80L
Premium Professional Compost 80L - Rating
  From 59 Reviews
From £7.99
More Info »
Currently Unavailable
Busy Lizzie 'DeZire' Mix
Busy Lizzie 'DeZire' Mix - Rating
  From 22 Reviews
Only £7.99
More Info »
Currently Unavailable
Begonia 'Heaven Scent'
Begonia 'Heaven Scent' - Rating
  From 19 Reviews
From £14.99
More Info »
Currently Unavailable
Set of 4 x 12' Easy Fill Hanging Baskets
Set of 4 x 12' Easy Fill Hanging Baskets - Rating
  From 11 Reviews
Only £14.99
More Info »
Currently Unavailable
Sweet Pea Super Scent
Only £9.99
More Info »
Currently Unavailable
Trailing Begonia 'Illumination Apricot Shades'
Trailing Begonia 'Illumination Apricot Shades' 
 - Rating
  From 20 Reviews
From £14.99
More Info »
Currently Unavailable
Geranium Rosebud Trailing Collection
Geranium Rosebud Trailing Collection - Rating
  From 22 Reviews
From £14.99
More Info »
Currently Unavailable
Jumbo 'Skyscraper' Lily Collection
Jumbo 'Skyscraper' Lily Collection - Rating
  From 22 Reviews
Only £14.99
More Info »
Currently Unavailable
The Complete Summer Flowering Bulb Collection
The Complete Summer Flowering Bulb Collection - Rating
  From 16 Reviews
Only £19.99
More Info »
Currently Unavailable
Tumbelina Petunia  'Most Fragrant Ever' Collection
Tumbelina Petunia  'Most Fragrant Ever' Collection - Rating
  From 14 Reviews
Only £4.99
More Info »
Currently Unavailable
Fragrant Trailing Sweet Peas
Fragrant Trailing Sweet Peas - Rating
  From 24 Reviews
From £12.99
More Info »
Currently Unavailable
Trailing Hardy Pansy 'Cool Wave'
Trailing Hardy Pansy 'Cool Wave' - Rating
  From 34 Reviews
Only £14.99
More Info »
Currently Unavailable
Strawberry 'Sweet Colossus'
Strawberry 'Sweet Colossus' - Rating
  From 8 Reviews
Only £12.99
More Info »
Currently Unavailable
Patio Standard Roses Collection
Patio Standard Roses Collection - Rating
  From 34 Reviews
Only £39.99
More Info »
Currently Unavailable
15 inch Easy Fill Hanging Baskets
15 inch Easy Fill Hanging Baskets - Rating
  From 40 Reviews
Only £9.99
More Info »
Currently Unavailable
Set of 4 Bold & Bright Planters
Only £9.99
More Info »
Currently Unavailable
Close Video
CALL US ON 03332 021061more
LIFETIME GUARANTEEmore
CS@GARDENBARGAINS.COMmore
ALL MAJOR PAYMENTS ACCEPTED
Paypal MasterCard Visa Delta Maestro Solo Visa Electron
Advanced Mail Order Verifone
FeeFo
Back To Top
Surfinia Trailing Petunia Collection
Surfinia Trailing Petunia Collection
12 Jumbo Plugs
Item: 400078
RRP £12.99
Deal Price £6.49
Save: £6.50 - 50%
Currently Unavailable